ENGLISHΕλληνικά
ακολουθήστε μας

Τι κάνει ένα social media post viral και αναμεταδίδεται;

Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα έρευνα για το ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού περιεχομένου που μπορούν να το μετατρέψουν σε «viral», δηλαδή να το κάνουν να αναμεταδοθεί ηλεκτρονικά σε πολλαπλά μέσα και χρήστες, όπως ένας ιός που εξαπλώνεται ανεξέλεγκτα, διεξήχθη στο πλαίσιο πτυχιακής εργασίας του μεταπτυχιακού προγράμματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, από τον Γιώργο Γκριτζάλα, Managing Partner της Ηangover Μedia και τον Σέργιο Δημητριάδη, Αναπληρωτή Καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μοναδικό, αυθεντικό και αμφίλογο περιεχόμενο είναι είναι τα τρία βασικά στοιχεία που κάνουν μια ανάρτηση να έχει μαζική απήχηση. Η μοναδικότητα είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στο μίγμα, καθώς στον πλουραλιστικό ψηφιακό κόσμο το ενδιαφέρον διεγείρεται με νεωτεριστικά ερεθίσματα και όχι την επανάληψη ή την ακολουθία. Σίγουρα παράγοντες όπως το σοκ, η πρόκληση, η αμφισβήτηση, η αμφιλεγόμενη ερμηνεία, το  χιούμορ, η πρόκληση γέλιου ή μιας ευθυμίας, έστω και στιγμιαίας δίνουν το έναυσμα για το αυθόρμητο διαδικτυακό μοίρασμα, το "virality".

Πολλές φορές και μόνο η κεφάτη πλευρά μιας ανάρτησης ή μη πολυπλοκότητα της είναι που της δίνουν την χροιά της καθημερινής στιγμής που θα μπορούσε να τύχει στον οποιοδήποτε που θα κατάφερνε να την αποτυπώσει, εξού και η έχει μαζική αναπαραγωγή. Ας μην ξεχνάμε πόσο συχνά γίνεται αντικείμενο συζήτησης μια εικόνα που έγινε viral, με αποκορύφωση να βλέπουμε ακόμα και στις ειδήσεις ή σε ειδησεογραφικές εκπομπές εισαγωγή ανούσιων θεμάτων που απασχόλησαν όμως εκτενώς τον ψηφιακό κόσμο.

Πέρα όμως από την επικαιρότητα, ιστορικές στιγμές ή σοκαριστικές εικόνες από τον κόσμο,ποιοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν αν ένα θέμα θα γίνει viral;

Τι δείχνουν τα ευρήματα:

Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν τα παρακάτω χαρακτηριστικά περιεχομένου, τα οποία εκτιμάται ότι αυξάνουν σημαντικά την πιθανότητα να συγκεντρώσει ένα περιεχόμενο υψηλό αριθμό views:

I. Curiosity Gap: Το χάσμα περιέργειας, δηλαδή η κατάλληλη διαμόρφωση του τίτλου μιας ανάρτησης περιεχομένου ώστε να διεγείρει την περιέργεια του αναγνώστη-χρήστη διαδικτύου να πάρει περισσότερη πληροφόρηση μετά την περιέργεια που του δημιούργησε ο τίτλος.

II. Λίστες: Η παρουσίαση/προβολή του περιεχομένου με τη μορφή λίστας ή καταλόγου. Μικρό κείμενο, μικρές φράσεις που μπορούν να διαβαστούν με μερικές ματιές, χωρίς να απαιτούν υψηλή συγκέντρωση προσοχής, όπως π.χ. ένα άρθρο.

III. Quiz: Η ύπαρξη ερώτησης, quiz ή άλλου είδους περιεχομένου που κάνει καθορίζει εξατομικευμένα, τον χρήστη.

IV. Featured posts: Η τοποθέτηση μιας ανάρτησης σε προβεβλημένη θέση, που διευκολύνει και επιταχύνει τον εντοπισμό και την ανάγνωση, ενώ προσδίδει και βαρύτητα στο θέμα.

V. Η προσωπική συμπλοκή του συντάκτη με το θέμα: "Στο σωστό σημείο, τη σωστή στιγμή"... και να τραβήξει τη φωτογραφία.

VI. Ημέρες δημοσίευσης: Η δημοσίευση περιεχομένου σε εργάσιμη ημέρα (Δευτέρα-Παρασκευή) σε σχέση με τη δημοσίευση μέσα στο Σαββατοκύριακο.

VII. Ποιότητα φωτογραφίας και έκταση κειμένου: Λήψεις με καλή ανάλυση που μπορούν αναπροβληθούν ικανοποιητικά από όλα τα μέσα και μικρή έκταση του κειμένου και έλλειψη πολλών παραγράφων.

VIII. Sentimentality/positivity: Ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι οι δύο μεταβλητές που είχαν σχέση με το συναισθηματικό χαρακτήρα του περιεχομένου παρουσιάζουν αρνητική σχέση με τον αριθμό προβολών. Αυτό σημαίνει πως «πρακτικό περιεχόμενο» τυγχάνει περισσότερων προβολών, ενώ το συναισθηματικά φορτισμένο περιεχόμενο, θετικό και μη, μπορεί να αποτρέψει χρήστες από την ανάγνωση. 

Μέρος πηγής: socialmedia life.gr
ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
b2b Solutions Ε.Π.Ε.
Εμπορική και Βιοτεχνική Εταιρεία
Σπύρου Βρεττού 111
Τ.Κ.13671, Θέση "Πέτρα Λουτρό”
ΒΙ.ΠΕ. Αχαρνών, Aττική
210 8068120 info@b2bsolutions.gr
Γ.Ε.ΜΗ. 086002102000
© 2024 B2B Solutions ΕΠΕ. All rights reserved.
Site by overron